Sociale dienst

De sociale dienst staat in voor de huurdersbegeleidingen, opvolgen van ‘sociale’ klachten, communicatie met huurders en het organiseren van de huurdersparticipatie zoals de HAR en de redactieraad.

Afbeelding

Zijn er problemen met je buren en kan je ze zelf niet oplossen?

Wij kunnen je helpen door te bemiddelen. We proberen steeds een oplossing te vinden voor alle partijen. We vragen natuurlijk eerst om zelf te proberen praten met je buur en samen tot een oplossing te komen.

Wij doen geen politioneel werk. Indien er nachtlawaai is, of de ruzies lopen zodanig uit de hand dat bemiddelen door de sociale dienst niet meer mogelijk is, bel je de (wijk)politie. Ook crimineel gedrag wordt gemeld bij de politie. U kunt ons hier natuurlijk steeds van op de hoogte brengen zodat we weten wat er in het gebouw of wijk aan de hand is. Met deze zorgsignalen gaan wij dan wel aan de slag.

Zijn er problemen met de onderhoud van de woning?

Het is de bedoeling dat wij minstens 1x per 3 jaar bij u langskomen om te kijken naar het onderhoud van de woning. Lukt het je niet om hiervoor alleen in te staan? Dan kunnen we samen zoeken naar een oplossing en eventueel doorverwijzen naar andere partners zoals het OCMW of het CAW. Samen met hen volgen we je situatie dan een tijdje op.

Afbeelding
Afbeelding

Wil je je inzetten voor je wijk of je appartementsgebouw?

We zijn steeds op zoek naar mensen die zich willen inzetten voor hun buurt. Wil je samen met je buren de netheid in de buurt aanpakken? Wil je samen met je buren een stukje groen onderhouden? Ben je geïnteresseerd in onze huurdersadviesraad? We staan steeds open voor vernieuwende initiatieven.

Hoe kun je ons bereiken?

De openingsuren voor zowel een fysieke afspraak aan het loket of een telefonische afspraak kun je vinden op de startpagina van de website. U kan ons ook via mail bereiken via socialedienst@ijzerenzee.be.