Ben je al ingeschreven als kandidaat-huurder bij één of meerdere woonmaatschappijen?
Vanaf nu zijn jouw gegevens samengevoegd in een digitaal dossier op het Centraal Inschrijvingsregister én kan je jouw dossier ook online beheren.
Vanaf 18 maart 2024 moeten alle kandidaat-huurders inloggen in het Centraal Inschrijvingsregister en hun dossier online bevestigen.
Elke kandidaat-huurder zal een brief ontvangen van de woonmaatschappij die de inschrijving beheert. Wie zijn dossier niet bevestigt, wordt van de wachtlijst geschrapt.
“Om op de wachtlijst te blijven voor een sociale woning, moeten alle kandidaat-huurders zich inloggen op het Centraal Inschrijvingsregister. Ze moeten ook ontbrekende documenten uploaden en hun registratie bevestigen. Dit wordt ‘actualisatie’ genoemd.”
We begrijpen dat dit een ingrijpende verandering is en willen je graag informeren over wat dit voor jou betekent. Geen zorgen, als woonmaatschappij staan we klaar om je alle nodige informatie en ondersteuning te bieden voor een vlotte overgang.
De website is veilig en makkelijk in gebruik. Volg deze stappen om jouw dossier te bevestigen:
Login in het Centraal Inschrijvingsregister en klik op de knop ‘Uitschrijven’.